Schindler PORT Technology predstavuje revolúciu v efektívnej preprave osôb v rámci budovy a zároveň posúva na ďalšiu úroveň možnosti zabezpečenia objektu a individuálneho prístupového systému.
Dokonalosť je v podmienkach moderných budov skutočnou výzvou. Plynulý pohyb každého používateľa môže zahŕňať využitie rôznych zariadení slúžiacich na zaistenie vertikálnej prepravy. Súčasťou by mala byť i navigácia, ktorá ho čo najrýchlejšie dovedie k cieľu. Často je navyše potrebné zaistiť prístup do časti budovy, ktorá nie je určená verejnosti. To všetko s jediným cieľom – skrátiť pasažierom cestu tak, aby svoj čas mohli venovať účelu, ktorý ich do budovy privádza.
Pokiaľ sa vo svojej budove rozhodnete využívať Schindler PORT Technology, systém cieľového riadenia, postačí k tomu všetkému cestujúcim jediné – identifikovať sa pri termináli PORT. Inteligentný systém PORT Technology sa potom postará o naplánovanie optimálnej trasy, ktorá cestujúceho dovedie do cieľa v čo najkratšom čase.
Schindler PORT Technology prináša rad pokročilých funkcií a nástrojov, ktoré môžete využiť presne v súlade s vašimi potrebami.
Tiež do použitia závor prináša PORT Technology nové možnosti. Na základe identifikácie návštevníka dokáže určiť, či mu umožniť prístup do budovy. Zároveň mu ale môže privolať výťah priamo do cieľovej destinácie. Do nej ho prepraví čo najrýchlejšie a s minimom zastávok.
Každé zariadenie PORT je vybavené čítačkou, ktorá mu umožní prepojenie s kompatibilným bezdrôtovým zariadením od jednoduchej karty po smartfón. Priložením týchto zariadení k terminálu PORT tak môže používateľ vstúpiť do objektu, otvoriť si závoru a, samozrejme, si automaticky privolať výťah.
Systém pracuje s dostupnými štatistikami a učí sa z nich. Dokáže teda určiť najpravdepodobnejšie nástupné stanice v danom čase a do nich pristavuje výťah tak, aby bol cestujúcim k dispozícii. Prípadne môže preferovanú nástupnú stanicu pre dané časové obdobie určiť sám zákazník.
Pokiaľ PORT Technology slúži na kontrolu vstupu cez závoru, je automaticky nastavená tak, aby nebolo možné prístupovú kartu využiť viac osobami. Hneď ako sa návštevník kartou identifikuje a závora ho vpustí do objektu, zneplatní systém všetky ďalšie pokusy o vstup s rovnakou kartou, a to ako na termináli, kde bola použitá, tak na termináloch neďaleko. Tým predchádza riziku, že niekto podá cez závoru kartu ďalšej osobe a neoprávnene jej tým umožní prístup do objektu.
Cieľom tejto voliteľnej funkcie je motivovať cestujúcich, aby vždy využili vlastnú kartu a nepohybovali sa v budove napríklad na základe prístupu kolegu, s ktorým do nej vstupujú. Ak použije cestujúci výťah bez toho, aby sa vopred identifikoval v PORT termináli, systém to zohľadní hneď pri ďalšom použití karty. Reakcie možno nastaviť od upozornenia až po nutnosť resetovať prístupovú kartu.
V mnohých výškových budovách je vhodné zvýšiť využiteľnosť výťahovej šachty použitím dvojpodlažných výťahov. Pri konvenčnom spôsobe riadenia prepravy tak môže dochádzať hneď k niekoľkým javom, ktoré nepriaznivo ovplyvňujú komfort cestujúcich. Nemusia si byť istí, do ktorej z kabín majú nastúpiť, aby sa dostali do požadovaného poschodia, navyše spodná kabína často zbytočne zastavuje len kvôli požiadavkám zadaným v hornej kabíne. Schindler PORT Technology dokáže tieto situácie vyriešiť. Vzhľadom na to, že sú požiadavky cestujúcich zadané ešte pred nástupom do kabíny, dokáže systém cestu naplánovať tak, aby dvojpodlažné výťahy nezastavovali častejšie než bežné jednopodlažné. Prehľadná signalizácia uľahčuje orientáciu cestujúcich a predchádza zmätkom.
Kyvadlová preprava medzi dvomi podlažiami v budove (typicky napríklad medzi garážami a hlavným vstupom do budovy) sa môže zdať z hľadiska riadenia prevádzky úplne nenáročná. V skutočnosti však pri konvenčnom riadení nebýva využitá maximálna prepravná kapacita zariadenia. Výsledkom môže byť aj dlhšia čakacia doba.
V prostredí haly prestupného medzipodlažia, kam sú cestujúci dopravovaní výťahmi z hlavnej haly a potom prestupujú do výťahov na vyššie podlažie, je vždy obava, že môže dôjsť k preplneniu. Porovnaním počtu ľudí dopravených do haly prestupného medzipodlažia s počtom odchádzajúcich, môže systém detegovať túto možnosť a spomaliť objem prichádzajúcich, dokiaľ sa nevytvorí priestor.
Pri správnom využití má PORT Technology informácie o tom, koľko osôb bolo dopravených do jednotlivých podlaží, a koľko osôb by sa v nich teda malo nachádzať. To je veľmi užitočné napríklad v prípade nutnosti evakuovať budovu. Systém možno využiť i pre rozhodnutia, z ktorých podlaží je možné ľudí evakuovať po schodoch. Displej, ktorý je súčasťou terminálu PORT, pritom môže slúžiť ako praktická a prehľadná navigácia. Do podlaží, z ktorých je pre bezpečnú a rýchlu evakuáciu nevyhnutný výťah, potom môže smerovať dostatočný počet kabín, ktoré zaistia čo najplynulejšiu prepravu osôb, a pomôžu tak predísť panike.
Pri bežnej prevádzke je výťah nastavený tak, aby ponúkol cestujúcim tie najlepšie služby. Keď však do budovy náhle príde mimoriadne veľká skupina návštevníkov alebo je časť výťahov mimo prevádzku (napríklad kvôli rekonštrukcii), môže to mať nepriaznivý vplyv na plynulosť prevádzky, a tým i pohodlie cestujúcich. V takých prípadoch sa výborne hodia pokročilé komunikačné schopnosti, ktorými PORT Technology disponuje. Môže tak navrhnúť cestujúcim, aby po schodoch zišli o poschodie nižšie a tam nastúpili do výťahu, alebo aby naopak vyšli o jedno podlažie nad plánovanou cieľovou destináciou, a potom do nej zošli po schodoch. Cieľom je naplánovať optimálnu trasu, a tým zvýšiť prepravnú kapacitu jednotlivých kabín.
V snahe minimalizovať čakaciu dobu priraďujú bežné výťahové systémy prichádzajúcim kabíny bez ohľadu na ideálnu vyťaženosť zariadenia. V kabíne tak mimo prepravnú špičku často cestuje jediný pasažier. Kabíny sú však vyvážené na 50 % zaťaženia. Ak je nižšie, nie je pohyb kabíny z hľadiska energetickej náročnosti optimálny. V režime ECO (čiže Energy Control Option) sú v dobe mimo špičky jazdy riadené tak, aby boli dodržané rozumné čakacie doby, a pritom bolo zaistené čo najlepšie využitie kapacity výťahu, a tým i vyváženia kabíny. V praxi to navyše znamená, že mimo rušné časy nie je nutné využívať všetky v budove dostupné výťahy, čo rovnako výrazne prispieva k úspore energie.
Pre zákazníkov, ktorí potrebujú podrobné informácie týkajúce sa prevádzky výťahu aj ďalších systémov v budove, sme pripravili balíček s komplexným hlásením.
PORT Technology je veľmi užitočný predovšetkým pre optimálnu prevádzku veľkých skupín výťahov a pre riadenie prevádzky v komerčných budovách s vysokým počtom návštevníkov. Pomáha totiž zvýšiť prepravnú kapacitu a skrátiť čas jazdy, v oboch prípadoch až o 35 %.
PORT pomáha zoskupovať cestujúcich do jednotlivých podlaží a vytvárať im optimálnu trasu tak, aby na nástupištiach zbytočne nevznikali hlúčiky čakajúcich. Zároveň umožňuje plne integrovanú kontrolu prístupu do budovy, pričom vďaka myPORT môžete pre prístup do budovy i ovládanie výťahu využiť tiež inteligentný telefón.
PORT Technology ECO neustále vyhodnocuje prepravné podmienky, zaisťuje optimálne vyťaženie výťahu a pritom dozerá na dodržanie stanovenej čakacej doby. Tým dosahuje čo možno najvyššej úspory energie.
Vďaka prednostiam Schindler PORT Technology môžete lepšie využiť interiér budovy. Architekti a dizajnéri tak majú pri navrhovaní budov pre budúce generácie voľnejšie ruky.
S PORT Technology zvládnete privolanie výťahu, otváranie dverí a ďalšie úkony bez toho, aby ste sa museli dotknúť ovládacích tlačidiel.
Prvotriedne riadenie prepravy
PORT Transit Management predstavuje významné rozšírenie doterajších možností využitia systému PORT Technology. Ide o integrované riešenie, ktorého výsledkom je bezpečný a pohodlný pohyb osôb v budove od vstupu po odchod. Zahŕňa rad terminálov s aplikáciami uľahčujúcimi pohyb návštevníkov, parkovanie, ovládanie dverí i prístup do kancelárií a domovov.